member
member

pullme

Share:
Beaujolais Nouveau est arrivé!
01 Νοεμβρίου, 2014
Θεοδόσης Τσιάκης

H γιορτή του φρέσκου! Πως οι Γάλλοι καθιέρωσαν και εδραίωσαν μια γιορτή δίνοντάς της παγκόσμια διάσταση.

 

Από το 1951 καθιερώθηκε και εδραιώθηκε η τρίτη Πέμπτη του Νοέμβρη σε ολόκληρη τη Γαλλία, (και πλέον παγκόσμια από το 1985 αφού οι Γάλλοι έδωσαν στη γιορτή τους παγκόσμια διάσταση) να ανοίγεται το Beaujolais Nouveau (Μποζολέ Νουβό). Αφορά συγκεκριμένα το Nouveau (νέο - το πρώτο κόκκινο της σοδειάς) κρασί που παράγεται από την ποικιλία Gamay (Γκαμέ) της περιοχής του Beaujolais, που βρίσκεται στη νοτιοανατολική Γαλλία. Είναι ένα φρέσκο κρασί που κυκλοφορεί δύο με τρείς μήνες μετά τον τρύγο και καταναλώνεται άμεσα καθώς δεν έχει διάρκεια ζωής και ιδανικό θα ήταν να καταναλωθεί μέσα σε έξι μήνες από την κυκλοφορία του, δηλαδή το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο της επόμενης χρονιάς. Άλλωστε δεν επιτρέπεται (νομοθετικά) να πουληθεί από τους παραγωγούς ή τους εμπόρους μετά την τελευταία μέρα του Αυγούστου της ακόλουθης της κυκλοφορίας χρονιάς.

Είναι συνήθως ερυθρού χρώματος, χωρίς ιδιαίτερες (καθόλου ίσως…) τανίνες, με αρώματα φρούτων (κεράσι, φράουλα) και λουλουδιών. Πίνεται δροσερό (περίπου στην θερμοκρασία των ροζέ δηλαδή στους 12-14°C), μόνο του ως απεριτίφ, με φρούτα, παρέα με ζυμαρικά, σαλάτες και γενικά απλά, ελαφριά (όπως η φύση του κρασιού) καθημερινά πιάτα.

Το Nouveau δεν οινοποιείται με την κλασσική διαδικασία της ερυθρής οινοποίησης όπου διαχωρίζεται η ράγα του σταφυλιού από τα κοτσάνια, συνθλίβεται και κατόπιν μεταφέρεται στα πιεστήρια για να προκύψει ο μούστος, αλλά με μια παραλλαγή της Maceration Carbonique (ανθρακικής εκχύλισης - εκχύλιση σε περιβάλλον διοξειδίου του άνθρακα) την τεχνική της ανθρακικής αναεροβίωσης. Τα σταφύλια μπαίνουν ολόκληρα στις δεξαμενές, όπου έχει διοχετευθεί διοξείδιο του άνθρακα και η ζύμωση ξεκινά μέσα στη ρόγα (ενδοκυτταρική ζύμωση), με αποτέλεσμα να διογκώνεται και ακόλουθα να ανοίγει απελευθερώνοντας τα χρώματα και τα αρώματα του φλοιού. Με αυτόν τον τρόπο το κρασί αποκτά τα φρουτώδη αρώματα, το χρώμα και τη φρεσκάδα. Βέβαια αυτή η διαδικασία (ταχύρυθμη), του στερεί την ικανότητα να αντέξει στο χρόνο και να παλιώσει, αφού δεν έχει λόγο διαδικασίας αντιοξειδωτικές ασπίδες.

Το Beaujolais Nouveau κυμαίνεται σε τιμές που δεν ξεπερνούν τα 10 ευρώ και βρίσκεται σε κάβες/supermarkets/bar. Ως επιμύθιο η ιστορία αναφέρει ότι ξεκίνησε γύρω στα μέσα του 20ου αιώνα, αφενός μεν απο τα καφέ και τα bistro του Παρισιού που ήθελαν να πουλήσουν και διαθέσουν το πρώτο κρασί της χρονιάς και αφετέρου από τους οινοποιούς της περιοχής του Beaujolais, που κατάλαβαν ότι με το κατάλληλο marketing (πραγματικά υποδειγματικό!!!) θα μπορούσαν να αποκομίσουν επιπλέον κέρδη διαθέτοντας γρήγορα στην αγορά ένα φρέσκο ερυθρό κρασί λίγο μετά τον τρύγο, το οποίο έπρεπε να καταναλωθεί λίγους μήνες μετά την παραγωγή του. Έτσι κατάφεραν, μια τοπική γιορτή του Beaujolais να γίνει εθνική (Γαλλία) και τελικά διεθνής (Beaujolais Nouveau est arrivé!!!). Οι απόψεις διίστανται και μία πιο εκτενής έρευνα (ειδικά στο διαδίκτυο με τον Beaujolais Nouveau) θα σας δώσει ακόμη καλύτερη εικόνα για το πώς (δια)βλέπουν οι άνθρωποι του κρασιού το συγκεκριμένο θέμα. Εναπόκειται όμως σε καθένα προσωπικά να αναπτύξει τις εντυπώσεις του μόνο μέσα από τη δοκιμή.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι έχουμε πολύ περιορισμένες αντίστοιχες Ελληνικές προσπάθειες πρώιμων κρασιών. Άραγε, η Ελλάδα θα μπορούσε/άξιζε να προσθέσει ένα ανάλογο προϊόν - σε μικρότερη κλίμακα σαφώς και με το ανάλογο marketing - "εύκολων καθημερινών κρασιών";.

 

Λέξεις: Θεοδόσης Τσιάκης

Εικόνα: Le Figaro 

 

Σχετικά

Ο Θεοδόσης Τσιάκης ασχολείται με την διαχείριση και τα οικονομικά της πληροφορίας και των πληροφοριακών συστημάτων. Είναι μόνιμο μέλος Ε.Π. στο ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ασχολείται συστηματικά με την βελτιστοποίηση των μεθόδων διαχείρισης της πληροφορίας μέσα από τα οικονομικά.

 

Ως επιμύθιο η ιστορία αναφέρει ότι ξεκίνησε γύρω στα μέσα του 20ου αιώνα, αφενός μεν απο τα καφέ και τα bistro του Παρισιού που ήθελαν να πουλήσουν και διαθέσουν το πρώτο κρασί της χρονιάς και αφετέρου από τους οινοποιούς της περιοχής του Beaujolais, που κατάλαβαν ότι με το κατάλληλο marketing θα μπορούσαν να αποκομίσουν επιπλέον κέρδη.

 
Περί Οίνου // έμπνευση, τάσεις, συνεντεύξεις, οινογνωσία κ.α.
20 Φεβρουαρίου, 2015
Οινογνωσία
Οινότρια Γη 2010, Cabernet & Αγιωργίτικο
Γράφει o Ηλίας Μελέτης

Ο Ηλίας Μελέτης δοκιμάζει το πάντρεμα του Cabernet Sauvignon με το Αγιωργίτικο της Οινότριας Γης και μας το παρουσιάζει...

04 Φεβρουαρίου, 2015
Οινογνωσία
Pinot Noir 2011, Κτήμα Άλφα
Γράφει o Στέφανος Κόγιας

Ο Στέφανος Κόγιας δοκιμάζει Pinot Noir 2011 του κτήματος Άλφα και μας παρουσιάζει τις εντυπώσεις του...

27 Φεβρουαρίου, 2015
Οινογνωσία
Αυλοτόπι 2006, Κτήμα Τσέλεπου
Γράφει o Ηλίας Μελέτης

Ο Ηλίας Μελέτης δοκιμάζει το Αυλοτόπι 2006 του κτήματος Τσέλεπου και μας παρουσιάζει τις εντυπώσεις του...

10 Σεπτεμβρίου, 2014
Συνεντεύξεις
Από δημοσιογράφος οινοπαραγωγός
Γράφει ο Άγγελος Μόσχοβας

Μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Άγγελου Μόσχοβα με τον πετυχημένο οινοπαραγωγό κ.Ζαχαρουδιακή.

01 Νοεμβρίου, 2014
Έμπνευση
Beaujolais Nouveau est arrivé!
Γράφει ο Θεοδόσης Τσιάκης

H γιορτή του φρέσκου! Πως οι Γάλλοι καθιέρωσαν και εδραίωσαν μια γιορτή δίνοντάς της παγκόσμια διάσταση.

13 Οκτωβρίου, 2014
Έμπνευση
Το Ελληνικό κρασί στην Αμερικάνικη αγορά
Γράφει η Σοφία Πέρπερα

H Σοφία Πέρπερα μας αναλύει τη σημαντική άνοδο, κατά τα τελευταία έτη, του Ελληνικού κρασιού στην Αμερικάνικη αγορά.

13 Νοεμβρίου, 2014
Έμπνευση
Κρασί και καλλιτεχνικά ρεύματα
Γράφει ο Αργύρης Τσακίρης

Ο Αργύρης Τσακίρης 'ακροβατεί' μεταξύ καλλιτεχνικών ρευμάτων, τεχνολογίας οινοποίησης και ύφους των κρασιών.

18 Δεκεμβρίου, 2014
Οινογνωσία
Αμέθυστος Ροζέ Λαζαρίδη 2014
Γράφει o Στέφανος Κόγιας

Ο Στέφανος Κόγιας δοκιμάζει τον Αμέθυστο Ροζέ 2014 του κτήματος Κώστα Λαζαρίδη και μας το παρουσιάζει...

06 Μαρτίου, 2015
Συνεντεύξεις
Δρ. Σταυρούλα Κουράκου – Δραγώνα
Γράφει οι "Φίλοι του Ξινόμαυρου"

Μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη των 'Φίλων του Ξινόμαυρου΄με την Δρ. Σταυρούλα Κουράκου – Δραγώνα για το Ξινόμαυρο.